EKOP-3.1.3 „Információs és kezelőirodai szolgáltatások elektronizálása, megújítása, ügyfélcentrum kialakítása a Fővárosi Törvényszéken” projekt
A projekt célja a Fővárosi Törvényszék működésének hatékonyabb és ügyfél-centrikusabb szervezése volt, amely elősegíti az állampolgárok könnyebb ügyintézését és tájékozódását a bírósági ügyekben. Az átalakítások fizikai megtestesülése – az új ügyfélcentrum – mellett számos belső folyamatot és eljárást is optimalizáltak, és elektronizáltak, így téve még kényelmesebbé az ügyintézést.
E projekt során az alábbi három fő célt valósítottuk meg:
1. Ügyfélcentrum
Az önállóan elhelyezett Ügyfélcentrumban a bíróságra látogató ügyfelek teljes körű tájékoztatást kaphatnak mindazon ügyekkel kapcsolatban, amelyeket a jogszabályi rendelkezések alapján megismerhetnek, valamint általános ismereteket szerezhetnek a bíróságok működésével kapcsolatban. Az ügyfeleket segíti az itt elhelyezett 10 önkiszolgáló munkaállomás is.
2. e-bírósági szolgáltatások
Az alábbi szolgáltatásokat az interneten keresztül otthonról, vagy akár az ügyfélközpont önkiszolgáló munkaállomásain is el lehet érni:
- Általános tájékoztató anyagok, amelyek rövid és közérthető tájékoztatást nyújtanak a bíróságokról, a bírósági eljárásokról, valamint a bíróságokhoz kapcsolódó leggyakrabban előforduló fogalmak jelentéséről;
- Időpontfoglalás, amely segítségével az iratokba való betekintéshez vagy iratmásolat kéréséhez lehet időpontot foglalni;
- tárgyalótermi nyilvántartás alkalmazás, amely segítségével az ügyszám alapján meghatározható, melyik tárgyalóteremhez kell az ügyfélnek mennie;
- iratmásolat kérése, amely segítségével a kért iratokról másolat kérhető, és az ügyfél visszajelzést kap a munka elkészültéről, és a másolatok felvételének lehetséges időpontjáról;
- az általános meghatalmazások jegyzékébe történő adatbenyújtás elektronikus formában;
- a Budapesti Ügyvédi Kamara tagjai számára készített, iratbetekintő online rendszer, amely használatához kamarai tagsági jogviszonyra van szükség.
3. Hardverkonszolidáció
Ahhoz, hogy a fent ismertetett rendszerek működhessenek, szükséges volt a bíróság informatikai eszközeinek modernizációja is, amely során 1080 munkaállomást, és 12 blade-szervert szereztünk be.
Projekt rövid neve
Infocentrum projekt
Projekt teljes címe
„Információs és kezelőirodai szolgáltatások elektronizálása, megújítása, ügyfélcentrum kialakítása a Fővárosi Törvényszéken”
Projektazonosító
EKOP 3.1.3-2012-2012-0005
Projekt időtartama
2013. november 01. - 2014. november 30.
Támogatási összeg
396.822.150 Forint, (100%-os támogatási intenzitás)
Kedvezményezett megnevezése
Fővárosi Törvényszék
1055 Budapest Markó u. 27.
Közreműködő szervezet
Miniszterelnökség
Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztály
1139 Budapest, Váci út 81-83